30.08.2009

Nye sko

Måtte til slutt komme et innlegg i kategorien moteblogg fra meg også...

Fra mandag til torsdag denne uka var jeg i Bergen. Mest på jobb, men også for å si hei til Christine og se hvor hun hadde flytta inn. Ble også tid til noen turer rundt i byen. På bytur, onsdagen tror jeg, kom jeg over en veldig morsom klesbutikk som het Shhhhhhhhhh... Var et slags prosjekt av noe slag, skjønt egentlig ikke helt greia, men de hadde mye fint og ting var såpass satt ned at det ikke var helt for galt. I butikken var det også en veldig hyggelig gutt som jeg regner med designet noen slags regnfrakker. Han var i hvert fall veldig interessert i å prate om dem. Desverre var de i overkant dyre til å kjøpes på impuls, men de var veldig fine.

Noe som imidlertid ikke var like dyrt, men også veldig fint, var et par relativt lyse skinnsko med kontrastdetaljer i neongult. Vanskelig å beskrive, men de var så fine at jeg fant ut jeg måtte ha dem. De hadde også en ganske morsom rød runding i hardplast i sålen som jeg ikke tenkte mer over der og da.

Tilbake hos Christine gikk vi i gang med å lage lasagne, og mens den sto i ovnen var det på tide å prøve dagens kjøp. Når jeg slapp ned skoa for å ta dem på så jeg at noe var rart. Det blinket. Røde blinkende lys, slik som var populært for barn i joggesko før små hjul tok over. Kom ganske kjapt fram til at de måtte bort. Er måte på hvor klovn en kan gå rundt som. Å få det til ble en relativt krevende affære, hvor det trengtes både tang, skrujern og saks, men det gikk til slutt. Fem dioder i hver sko, og masse ledninger og styr og stell. Dro ut så mye som jeg klarte med ei tang, men fikk ikke stappa de røde proppene på plass igjen.

Neste mårra måtte jeg tidlig opp for å rekke flyet tilbake til Oslo. Til min overraskelse og skuffelse var det ingen i securityen på flyplassen som hadde spørsmål om hvorfor jeg hadde med et par sko med ledninger stikkende ut av et hull i sålen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar